Duelul. Drama la vanatoare
Anton Cehov„Duelul” este unul dintre cele mai lungi texte cehoviene. La Cehov, duelul este prezentat ca un anacronism și determină un discurs cu conotații grotești și tragicomice. „Dramă la vânătoare” poate fi interpretată ca o alternativă parodică și polemică la unele motive dostoievskiene fundamentale din Crimă și pedeapsă, Frații Karamazov și Visul unchiului. În ansamblu, „Dramă la vânătoare” este o combinație și o sinteză a mai multor clișee culturale și forme narative, un produs unic al timpului său.
„Cehov a fost un scriitor polivalent [...]. Proza scurtă i-a permis în mod special să construiască o imagine mozaicală a lumii moderne. [...] Nu întâmplător, particularitățile inovatoare ale artei narative cehoviene sunt probate de impresionantele portrete psihologice ale personajelor, realizate, de obicei, într-o manieră care permite folosirea mai multor perspective, a mai multor puncte de vedere (pe de o parte, viziunea naratorului, pe de altă parte, reflectarea contradictorie a protagonistului în conștiința celorlalte personaje, precum și autocaracterizarea cu numeroase retractări). [...] Duelul (1891) este unul dintre cele mai lungi texte cehoviene. [...] La Cehov, duelul este prezentat ca un anacronism și determină un discurs cu conotații grotești și tragicomice. [...] Dramă la vânătoare poate fi interpretată ca o alternativă parodică și polemică la unele motive dostoievskiene fundamentale din Crimă și pedeapsă, Frații Karamazov și Visul unchiului.. [...] În ansamblu, Dramă la vânătoare este o combinație și o sinteză a mai multor clișee culturale și forme narative, un produs unic al timpului său.” - Camelia Dinu